FAQ 4: Denkt de Krijgersvakschool dat alles strijd is?

innerlijke strijd“Het is natuurlijk een leuk beeld, een Krijgersvakschool. Maar denken jullie nou werkelijk dat het hele leven bestaat uit strijd? Dat je alsmaar moet vechten voor een plekje in de wereld?”

Nee! Integendeel. De oprechte Krijger treedt de wereld met zachtheid tegemoet. En dat is verdomd lastig vol te houden van tijd tot tijd. Het werkelijke gevecht vindt plaats in de Krijger zelf. Het innerlijk gevecht om rustig te blijven, als alles om je heen van het drukdrukdruk aan elkaar hangt. Anderen tegemoet treden met mildheid en respect, jezelf bezien met geduld en begrip, veranderingen aan gaan met moed en openheid… dat is de strijd die de Krijger dagelijks voert. Vaak onzichtbaar, wel voelbaar.

En omdat die strijd nooit stopt en de Krijger nooit klaar is met beter worden, zich ontwikkelen, is de Krijgersvakschool een plek waar wederzijdse ondersteuning minstens zo belangrijk is als training. En een lekkere knuffel op z’n tijd, natuurlijk. Want daar blijft elke Krijger fris en opgewekt van.

Nee! Ik hou niet van strijd. Daarom kom ik naar de Open Poort dag van de Krijgersvakschool.